Computer programming is taught from the first grade forward – and school enrollment is at 100 percent<\/p><\/blockquote>\n
T\u00f5esti v\u00f5i? Palun nimetage mulle \u00fcks kool Eestis, kus on \u00f5ppekavas l\u00e4bivalt sees IT osa alates esimesest klassist? Laagri koolis on vist 4. ja 5. klassis mingid IT tunnid, aga seal pigem tekstit\u00f6\u00f6tlust \u00f5pitakse kui programmeerimist – v\u00e4hemalt olen kuulnud m\u00f5nelt s\u00fcgavama tehnikahuviga \u00f5pilaselt k\u00fcllaltki h\u00e4vitavat hinnangut koolitundide m\u00f5ttekuse osas. Ja see ei ole ainult selle kooli probleem – hoolimata ilusatest v\u00e4lismaa artiklitest on tegelikult IT haridus parimal juhul noortele k\u00e4ttesaadav l\u00e4bi huvihariduse ja sedagi mitte k\u00f5ikjal.<\/p>\n
Kui lapsed kooli l\u00e4ksid, siis tegelikult alguses p\u00fc\u00fcdsin leida robootikaringi siin l\u00e4hipiirkonnas, kuna sel hetkel Laagri Huvialakoolis roboring puudus. Kahjuks selgus, et robootikaringid on esiteks alates 5. klassist pigem ja teiseks kippus neis olema masendav j\u00e4rjekord.<\/p>\n
Aga 5. klass on tegelikult liiga hilja. Sa\u00a0ei pane ju last muusikakooli v\u00f5i iluuisutamisse 12 aastaselt \u00fcldjuhul? Isegi eelistused jagpalli v\u00f5i korvpalli osas tunduvad kujunevat v\u00e4lja hiljemalt 2-3. klassi ajaks. Samamoodi peaks laps v\u00f5imalikult vara saama tutvuda tehnikaga ja robootika on selleks k\u00f5ige m\u00e4ngulisem viis – lisaks matemaatilisele loogikale, kolmem\u00f5\u00f5tmelisele m\u00f5tlemisele ja peenmotoorikale on tegelikult v\u00f5imalik robootikat kasutada v\u00e4ga erinevate ainete \u00f5ppimiseks.<\/p>\n
Ideaalis v\u00f5ikski olla nii, et esimeses klassis on k\u00f5igis Eesti koolides \u00fcks tund n\u00e4dalas WeDo programmeerimist ja samuti on igal algklassilapsel v\u00f5imalik kodu l\u00e4hedal hiljem robootikat edasi \u00f5ppida alates 2. klassist. Ja samuti p\u00f5hikooli 2. astmes peaks olema \u00fcks aasta kohustuslik programmeerimistund n\u00e4dalas – kas EV3, Scratch v\u00f5i mis iganes muu asi, aga oluline on et k\u00f5ik lapsed saaksid ennast proovile panna. See ettepanek on k\u00fcll kaugel sellest illusioonist, milles teised riigid arvavad meid elavat, kuid kindlasti oleks suur samm selle poole, et tehnikaharidus j\u00f5uaks v\u00f5imalikult paljudeni.<\/p>\n
Ja muidugi peab olema vahepeal ka neid tossu-paugu-teadusteatrietendusi, kuid ka nende osas peaks v\u00f5ibolla fokusseerima ja p\u00fc\u00fcdma k\u00f5netada veidi konkreetsemat sihtgruppi veidi s\u00fcgavamalt. Sest eks ka teaduses kehtib tegelikult see p\u00f5him\u00f5te, et mis sobib k\u00f5igile ei sobi tegelikult kellelegi.<\/p>\n
L\u00f5petuseks panen lingi siia \u00fchele huvitavale artiklile<\/a>, mis r\u00e4\u00e4gib Oxfordi teadlaste uuringust, milles v\u00e4idetakse, et 20 aasta p\u00e4rast on 35% t\u00f6\u00f6dest \u00fcle v\u00f5tnud robotid. Sealt saab ka vaadata kui suur on oht just sinu ametikohale.<\/p>\nPS! Artiklit illustreeriv pilt on n\u00e4ide positiivsest poolest – seal siis Laagri Roboringi \u00fcks v\u00f5istkond eelmise aasta FLL finaali robotim\u00e4ngul \ud83d\ude00<\/p>\n
(T\u00e4nud pildi eest Viorica Bordeile)<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Eile t\u00f5statas\u00a0Kertu Saks oma arvamusloos\u00a0k\u00fcsimuse, et kas pingutame \u00fcle teaduse populariseerimisega. Ja kuigi m\u00f5nele lausele tahaks v\u00f5ibolla vastu vaielda, siis tegelikult olen n\u00f5us, et tegelikult on asi juba veidi hullumeelseks l\u00e4inud. Ja samas nagu Kertu oma loos v\u00e4lja toob, siis reaalset tulemust ei paista kusagilt. Aga milles on siis probleem? Meenub, kuidas vist 2 aastat … [Loe edasi…]<\/a><\/span><\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":644,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[7,8],"tags":[100,101,48,102],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/643"}],"collection":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=643"}],"version-history":[{"count":6,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/643\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":650,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/643\/revisions\/650"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/media\/644"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=643"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=643"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=643"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}