Kui paar n\u00e4dalat tagasi silma j\u00e4i, et Tagasi Kooli korraldab Kooditunni eri, siis otsustasin kohe osaleda – mitte, et detsember n\u00fc\u00fcd parim aeg oleks vabatahtlikuks panustamiseks, aga hea asja jaoks peab kalendris ruumi tegema.<\/p>\n
Tunnistan ausalt, et eks veidi ajendas ka osalema uudishimu – tahtsin veidi paremat \u00fclevaadet, et mis siis toimub uue \u00fchendvalla piires IT hariduse ja robootikaga seoses ja k\u00fclalis\u00f5petajana tundi andes saab palju parema tunnetuse kui m\u00f6\u00f6da foorumeid uurides v\u00f5i k\u00fclajutte kuulates.<\/p>\n
Esimene mulje koolist oli super. V\u00f5rreldes Laagri kooliga on Nissi kool v\u00e4ike, kuid j\u00e4tab armsa ja kaasaegse esmamulje. Turvanaise asemel v\u00f5ttis mind uksel vastu hoopis s\u00f6\u00f6klat\u00e4di, kes teadis kohe juhatada, kus on \u00f5petajate tuba ja kus arvutiklass. V\u00e4ikese koolimaja luksus – Laagri koolis on \u00f5ige arvutiklassi otsimine m\u00f5nikord kunstt\u00fckk omaette \ud83d\ude09<\/p>\n
Kusjuures kuna jutt k\u00e4ib ka Kooditunnist, siis mainin \u00e4ra, et otsustasin teha Minecrafti lihtsamat versiooni – kuigi eks veidi mures olin kuna esimene tund \u00fcheksandikega ja \u00e4kki nende jaoks liiga lihtne. Eelmine p\u00e4ev lahendasin k\u00f5ik 13 \u00fclesannet ka ise \u00e4ra ja ausalt \u00f6eldes s\u00fcda kohe palju rahulikum kui kui 12. \u00fclesandega ise 20 minutit nuputasin, et \u00f5ige lahendus leida ( minu lahendusk\u00e4ike n\u00e4eb siit<\/a>). Ehk siis peaks olema piisavalt nuputamist ka noortele.<\/p>\n Esimene klass siis olidki \u00fcheksandikud. Esmalt siis kiire tutvustus ja siis palusin noortel nimetada m\u00f5ni amet v\u00f5i valdkond, kus 20 aasta p\u00e4rast IT-d vaja ei l\u00e4he. Pakuti nii koristamist (robottolmuimejad on juba praegu reaalsus ja see ju pigem algus kui l\u00f5pp), metsat\u00f6id (Timber \u00e4ppi sai suurep\u00e4raseks n\u00e4iteks tuua), kassapidajaid (iseteeninduskassad) ja talut\u00f6\u00f6d (Trigon farmi l\u00fcpsirobotit <\/a>sai isegi talude p\u00e4eval uudistamas k\u00e4idud). Igatahes j\u00f5udsime peale paari minutit brainstormingut \u00fchisele arusaamale, et sellist ametit eriti ei olegi. V\u00e4itsin, et 20 aasta p\u00e4rast on kaks varianti j\u00e4\u00e4nud – kas sulle alluvad robotid v\u00f5i sina allud robotile ( siinkohas oli hea n\u00e4iteks tuua, kuidas Tieto nimetas \u00e4ri\u00fcksuse juhiks roboti<\/a>). K\u00f5ik kohalviibijad olid n\u00f5us, et parem oleks omada robotist alluvat kui ise robotile hommikul kohvi serveerida, ning asusime seega tunni p\u00f5hiteema kallale.<\/p>\n Kuna visuaalne programmeerimine ei olnud noortele tuttav, siis esimene \u00fclesanne tekitas segadust – osadelt sai ka reaktsiooni k\u00e4tte, et “titekas”. Teatasin resoluutselt, et pretensioone v\u00f5tan ainult inimestelt, kes on k\u00f5ik \u00fclesanded t\u00e4iuslikult \u00e4ra lahendanud ja seega t\u00f6\u00f6 j\u00e4tkus. Tunni l\u00f5pus polnud \u00fchtegi noort, kellel oleks 13 rohelist mummu, aga l\u00f5puni olid j\u00f5udnud k\u00f5ik. Jagasin osalejatele diplomid ja v\u00e4ikesed meened ja juba kohe varsti algas uus tund, kus 6. ja 7. klass koos olid (Nissis klassides keskmiselt tundub 15 last olevat, seega kaks klassi korraga tunnis ei ole miskit hullu).<\/p>\n Veidi segadust toolidega ja k\u00f5ik l\u00e4ks uuesti kordusesse. Ja tund hiljem 5. klassiga… Kusjuures huvitav on see, et 5. ja 9. klassi vahel mingit suurt taseme erinevust ei olnud – j\u00f5uti sama palju ja just \u00fcks 5. klassi poiss suutis 12 mummu ilusasti roheliseks saada (hall mumm t\u00e4hendab, et programm saavutas eesm\u00e4rgi kuid liiga pika koodiga, roheline mumm t\u00e4histab optimaalset koodi). K\u00f5ige rohkem tundus poisse motiveerivat minu selgitus, et kui tegu oleks p\u00e4ris programmiga, siis tellijana ma v\u00e4ga ei tahaks maksta kehva koodi eest….<\/p>\n Mis siis p\u00e4eva kokkuv\u00f5tvad m\u00f5tted oleks?<\/p>\n J\u00e4rgmine n\u00e4dal siis l\u00e4hen Kooditundi tegema Kernu kooli ja ootan seda juba suure huviga…<\/p>\n PS! Kui tahad ise kooditundi l\u00e4bi viia, siis tegin ka v\u00e4ikesed spikrid<\/a>.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Kui paar n\u00e4dalat tagasi silma j\u00e4i, et Tagasi Kooli korraldab Kooditunni eri, siis otsustasin kohe osaleda – mitte, et detsember n\u00fc\u00fcd parim aeg oleks vabatahtlikuks panustamiseks, aga hea asja jaoks peab kalendris ruumi tegema. Tunnistan ausalt, et eks veidi ajendas ka osalema uudishimu – tahtsin veidi paremat \u00fclevaadet, et mis siis toimub uue \u00fchendvalla piires … [Loe edasi…]<\/a><\/span><\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":735,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[121,122,123,53],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/715"}],"collection":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=715"}],"version-history":[{"count":3,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/715\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":739,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/715\/revisions\/739"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/media\/735"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=715"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=715"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/diana.sauevallakas.ee\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=715"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}\n